Amandas bästa framträdande?

Diskutera tv-programmet Idol

Amandas bästa framträdande?

Inläggav Attlid fre 11 jan 2008, 19:15

Vilket av Amandas framträdanden i Idol tycker ni var bäst? =) Och varför?

Jag har riktigt svårt att välja. Gillar Hallelujah, I'm just a girl, No one och Don't hate on me. Men allra mest gillar jag nog Suspicious minds och Unchain my heart!
Hallelujah kan man ju inte göra annat än att gråta till, helt galet vackert och känslofullt. I I'm just a girl älskar jag hennes framträdande och scenspråk, likaså i Don't hate on me. I No one är det kul att få höra hennes "mjukare" och softare toner än vad man vanligtvis hör.

Suspicious minds och Unchain my heart är ju bara fulländade på alla sätt och vis! Älskar dom! Har dom på datorn och totalt lyssnar sönder dom :P
Attlid

Re: Amandas bästa framträdande?

Inläggav GonasZ fre 11 jan 2008, 21:47

Jag tycker om alla amandas framträdanden ända från Audition. Men jag tycker att hon gjorde Hallelujah riktigt bra! Men jag gillar också I'm just a girl, hon är så JÄVLA snygg i den :) Vilken hon är hela tiden för den delen..
GonasZ

Inläggav iZni fre 11 jan 2008, 22:40

Om jag måste välja skulle jag nog säga Hallelujah och Suspicious Minds, hon e grym på dem!
Användarvisningsbild
iZni

Inläggav remsa fre 11 jan 2008, 22:50

Tycker hon har gjort alla framträdande bra men allra bäst var nog Hallelujah ;)
Användarvisningsbild
remsa

Inläggav iZni fre 11 jan 2008, 22:55

remsa skrev:Tycker hon har gjort alla framträdande bra men allra bäst var nog Hallelujah ;)

Jo om man måste välja en favorit så blir det nog den! ;) så grymt bra hon gör den!
Användarvisningsbild
iZni

Inläggav Attlid fre 11 jan 2008, 23:09

Ja gud, Amandas audition var ju helt suverän! :shock:
Attlid

Inläggav Fredrik fre 11 jan 2008, 23:44

Attlid skrev:Ja gud, Amandas audition var ju helt suverän! :shock:

Jo visst har hennes audition väldigt bra fast det var inget direkt artisteri över det så min röst går nog också till Hallelujah ;)
Fredrik
Webbplatsadministratör

Inläggav Attlid lör 12 jan 2008, 00:52

Fredrik skrev:
Attlid skrev:Ja gud, Amandas audition var ju helt suverän! :shock:

Jo visst har hennes audition väldigt bra fast det var inget direkt artisteri över det så min röst går nog också till Hallelujah ;)

Precis, hon ville nog inte släppa loss helt och hållet tills hon visste om juryn gillade henne eller inte ;) Men sångmässigt var hennes audition riktigt bra!
Attlid

Inläggav GonasZ lör 12 jan 2008, 09:32

Hallelujah var utan tvekan hennes bästa framträdande, klart. Hon fick med allting i den låten, känsla, kärlek, kameran...
GonasZ

Inläggav iZni lör 12 jan 2008, 19:52

Precis, skulle vela höra hon sjunga hela låten! Jeff Buckleys version ligger ju på nästan 7 minuter!, tänk er hela den låten med Amanda! :)

Jeff Buckley verson är skitbra! en favorit, har gått många vändor på min iPod!
Användarvisningsbild
iZni

Inläggav alskaamanda mån 14 jan 2008, 20:38

Då blir väl jag den första att säga: Baby can I hold you tonight då :) Jag älskar den, den är så fruktansvärt bra! <3
alskaamanda

Inläggav iZni mån 14 jan 2008, 21:13

alskaamanda skrev:Då blir väl jag den första att säga: Baby can I hold you tonight då :) Jag älskar den, den är så fruktansvärt bra! <3

Den e skön!, härlig låt ;)
Användarvisningsbild
iZni

Inläggav Attlid tis 15 jan 2008, 16:30

Glömde ju bort - är helt överförtjust i Dream a little dream också. Galet bra. Fast hon var lite osäker i blick osv då, men sångmässigt, kanon!
Attlid

Inläggav Fredrik ons 16 jan 2008, 22:06

Attlid skrev:Glömde ju bort - är helt överförtjust i Dream a little dream också. Galet bra. Fast hon var lite osäker i blick osv då, men sångmässigt, kanon!

Ja det är en av de bättre om du frågar mig, en låt som passar amanda som handsken själv :)
Fredrik
Webbplatsadministratör

Inläggav Gautigoth mån 28 jan 2008, 22:18

Dream a little dream, Look what they done to my song, Hallelujah, I really got you, var några av hennes bästa framträdanden enligt mig, plus många andra som ni redan nämnt. Även hennes audition var helt suverän, önskar att hela hennes audition fanns att lyssna på här.

Men ett framträdande som verkligen imponerade på mig var Disco Inferno. Alla verkade dissa henne utan att säga det rent ut. Orup och Lena PH förklarade att ingen bra artist kan vara allround och att Amanda är begränsad men väldigt bra på det hon gör. Sedan ser man Amanda komma ut på scenen med ett iskallt vrål och efter det äger hon inte bara scenen utan även musikstilen.

Jag är egentligen inget fan av disco men Amandas version av Disco Inferno har jag kollat på hur många gånger som helst.
Gautigoth

Nästa

Återgå till Idol-forum