Do You Love Me - Singeln

Diskutera Amandas Album & Musik

Re: Do You Love Me - Singeln

Inläggav iZni lör 26 jan 2008, 13:00

Hoppas i alla fall att det kommer gå bra för Amanda, bara skivan blir bra så är det ju ett plus. får hopas det inte är några sånna där 2 minuters ihopslängda låtar, som typ Maries skiva var...
Användarvisningsbild
iZni

Inläggav Emil lör 26 jan 2008, 14:43

Hoppas att du läser din forumsida Amanda :) Du och Marie var mina favoriter i Idol men jag sätter dig ytterligare ett snäpp högre pga din scennärvaro och personliga sätt att sjunga på. Jag tror nog att du blir en större artist i framtiden. Din första singel var helt klart den bästa första singel av alla Idoldeltagare jag hört. Massor av musik saknar idag riktigt bra melodier och fina instrument. This moment är ett klassiskt exempel på menlös pop helt utan själ i musiken där enbart Maries röst lyfter låten. Man märker att du kan och vill sjunga till accustiska instrument med ordentliga melodier.

Lycka till med första helåret som artist

Emil (31 bast ung ;) )
Emil

Inläggav Gautigoth lör 26 jan 2008, 20:37

RobertLidstroem, jag håller med dig i viss mån vad gäller hur Idol-deltagare har behandlats. Men ditt resonemang gäller i första hand vinnarna. Att vinna Idol är ingen fördel. Jag hoppas det går bra för Marie Picasso, men eftersom hon vann fick hon slänga ihop ett album på fem dagar eller nåt sånt. Det finns flera nackdelar med det. Albumet blir inte tillräckligt genomarbetat t ex. Jag gissar också att man lätt blir inkapslad i ett fack som man inte trivs med till 100% eftersom man inte har tid att tänka efter hur albumet ska vara när man har mindre än en vecka på sig och man får en hel drös låtar på en gång som måste spelas in samma dag osv. Då är det nog lätt att man går vilse i popcirkusen som Amanda så humoristiskt kritiserar i en del av sina låtar.

Jag blev jätteglad när Amanda inte vann Idol eftersom jag visste att det var det bästa för henne. Att komma tvåa var perfekt för Amanda. Hon fick så mycket uppmärksamhet hon kunde få utan att behöva vinna spektaklet. Nu får hon tid på sig att spela in ett album i lugn och ro. Anledningen till att hon fick ett skivkontrakt så fort är ju för att hon är så speciell plus att hon har så jäkla mycket inlevelse när hon sjunger. Dessutom verkar hon ha fått folk omkring sig som ser hennes talang. Att hon har fyra egenkomponerade låtar på den kommande CD:n är ju ganska sensationellt med tanke på hur fort allt gått för henne. Det visar på hennes styrka som person.
Gautigoth

Inläggav CatWomaN_666 lör 26 jan 2008, 23:44

den låten äger
Tjeeenare:)
CatWomaN_666

Inläggav Daniel mån 28 jan 2008, 01:58

Jag kikade aldrig på Idol, och har sedan spektaklet började mest skrattat åt hur pinsamt usel alla idolprodukters låtar var't efter det att idolsäsongerna avslutats då man måste genomlida veckovis med eländet på radio efteråt.

Döm om min förvåning när jag hörde denna låten på radio nu, hade ingen aning om vem det var, tyckte det lät lite snarlikt Amy Winehouse först, men efter lite efterforskning så sprang jag på texten till låten och såg att det inte alls var Amy utan Amanda. Jävlar vilken röst (ursäkta språket), rent gudomligt vacker röst, hade jag vetat hur hon lät innan så hade jag banne mig slagit på Idol bara för att rösta på henne, och det vill inte säga lite med tanke på att jag totalt avskyr programmet.

Detta är något utöver det vanliga, jag hoppas verkligen hon förmår att släppa fler alster som är lika bra, denna rösten är svår att sluta lyssna på.

/Daniel
Daniel

Inläggav RobertLidstroem mån 28 jan 2008, 06:36

Gautigoth skrev:Jag hoppas det går bra för Marie Picasso, men eftersom hon vann fick hon slänga ihop ett album på fem dagar eller nåt sånt. Det finns flera nackdelar med det. Albumet blir inte tillräckligt genomarbetat t ex.

Att hon har fyra egenkomponerade låtar på den kommande CD:n är ju ganska sensationellt med tanke på hur fort allt gått för henne. Det visar på hennes styrka som person.

Idolvinnarnas skivor är redan färdigproducerade vid programmets slut, sedan går dem in över en helg å lägger på rösten från vinnaren. Klart det blir dålig kvalitet, som tyvärr Picasso blir lidande för...

Är med dig där, det är starkt med 4 egenskrivna låtar på första albumet!
RobertLidstroem

Inläggav em-eliee tis 12 feb 2008, 16:14

Do you love me, vilken låt.
Men måste erkänna första gången man hör den så är den halvbra, men efter ett par gånger är den grym, men så är det ju med nästan alla låtar nu för tiden.

Hoppas Amanda gör mycket mer sånna låtar, lätt att hon slår igenom överallt.
em-eliee

Föregående

Återgå till Album & Musik